מידעו"ס - גיליון 100 - דצמבר 2022

לפעול מול גורמים המספקים שירותי רווחה. היא כוללת, בין היתר, מנעד גדול יותר של אפשרויות פעולה במערכת היחסים שבין המשרד המפקח לגוף המפוקח, הכשרה מקיפה יותר של המפקחים, שקיפות של התהליך ושילוב מובנה של משתמשי השירות ובני משפחותיהם בתהליך הרגולציה. האחריות של משרד הרווחה אינה מסתכמת בדאגה לתפקוד תקין של השירותים החברתיים בלבד. הוא נדרש למלא תפקיד מרכזי יותר בחשיבה על מערך השירותים החברתיים ופיתוחו. יש בידי המשרד משאבים, מידע רב וקשר הדוק עם גורמי המקצוע המעצבים את השירותים במישורים הלאומיים והמקומיים ועם מי שמספקים את שירותי הרווחה. על כן, המשרד צריך לראות את עצמו כגורם מוביל בחשיבה ובפיתוח של מערכת זו. הוא יכול לעשות זאת על ידי ניצול מיטבי של הנתונים הרבים שבידיו ועל ידי למידה אפקטיבית יותר מהפיילוטים המגוונים שהוא מפעיל, שיתופי פעולה הדוקים יותר עם האקדמיה ועם החברה האזרחית והקשבה לקולם של משתמשי השירות. מרכזיותם של העובדות והעובדים || הסוציאליים עובדות ועובדים סוציאליים מהווים את חוט השדרה המקצועי של מערכת הרווחה. הצלחת המאמץ להבטיח רווחה טובה לזקוקים לה במדינת הרווחה הישראלית תלויה בכך שיהיו די עובדות ועובדים סוציאליים להפעלת המערכת החיונית הזאת. זאת ועוד, חיוני שלעובדות ולעובדים הסוציאליים יהיו היכולות המקצועיות ותנאי העבודה הראויים הנדרשים, לא רק 32

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=