מידעו"ס - גיליון 100 - דצמבר 2022

קבוצות הדרכה על הדרכה הן חלק מהמענה הנדרש. הקשר של מרצי הקורסים המלווים את ההכשרה המעשית עם השטח תורם למערכת היחסים אקדמיה-שטח וממקסם את חוויית העבודה המשותפת הן עבור הסטודנטים והן עבור המדריכות. גם כנסים וימי עיון בתחומי ידע משותפים הם נדבך משמעותי לקשר הזה. יש מקום לייצר מעת לעת חשיבה מחודשת על הפיתוח והגיבוש של זהותו המקצועית של הבוגר המיטבי, בדיוק כמו על פיתוח ושדרוג של קורסים תיאורטיים ופרקטיקות מקצועיות. המטרה שעלינו להציב לעצמנו היא לקדם כל העת את כל אחת מצלעות המשולש. תהליכי השינוי המתחוללים באקדמיה, בעולם הרווחה ואף בדמותו של הסטודנט הפוטנציאלי, מאתגרים מטרה זו. מצוינות אקדמית ומצוינות בהכשרה, יחד עם מקסום תהליכי למידה וחדשנות, צריכים לכן להיות אבני דרך עבור כל האמונים על הכשרת דור העתיד. מעמד המקצוע והתפיסה הציבורית שלו משמעותיים וחשובים לביטחון הפיזי שלנו, לתמורה הכלכלית ולהתפתחות האישית שלנו, העובדים הסוציאליים. לכן, ברמה האופרטיבית, נדרש גם עיגון חוזי בין האקדמיה ומקומות ההכשרה, שיבטיח עבודה עקבית ואיכותית .)Domakin, 2015( יותר ככל שחוויית הסטודנטים תהיה עשירה ומאתגרת, כך הם יעברו שינוי וצמיחה חיוביים וגדולים יותר, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית, וההשפעה על לקוחות מערכות הרווחה תהיה משמעותית וחיובית. בסופו של יום, מקצוע העבודה סוציאלית קיים למען צרכני השירותים שלנו והם המצדיקים את קיומו. לכן, שינוי כזה מצריך שיתוף פעולה והתערבות של אנשי משרד הרווחה ומחויבות של כולנו לייצר ידע תיאורטי ופרקטי עשיר, שישפיע על היכולת להצמיח סוכני שינוי חדשניים ויצירתיים. לסיכום || מאז ומעולם הייתה סוגיית זהותו המקצועית של הסטודנט לעבודה סוציאלית חשובה ומשמעותית. עולמם המקצועי של העובדים הסוציאליים במציאות המשתנה רווי ביותר ויותר קונפליקטים ואתגרים. ההתמודדות עם מציאות זו מצריכה מאיתנו לייחד ולאבחן אותו משאר מקצועות הטיפול ולפתח זהות מקצועית, ובד בבד להמשיך להצמיח אנשי מקצוע בעלי זהות מקצועית מגובשת. זהו תהליך פסיכולוגי דינמי ומורכב - ברמה האישית של כל סטודנט, כמו גם ברמת החשיבה של כל מי שאמונים על זהותו המקצועית של הבוגר המיטבי. ). "יש לך 2015( ' אלמוג־בר, מ', ואייזנשטדט, מ הרגשה שאתה נתקל בקיר, ואז אין לך ברירה אלא להקים עמותה": קווים לדמותם של ארגוני שורשים ביטחון בחברה האזרחית המספקים שירותי רווחה. .128-97 ,98 , סוציאלי ). שירותי רווחה במאה העשרים 2012( ' בניש, א .90 , ביטחון סוציאליואחת: מגמות ואתגרים. ). המיתוס של 2011( ' נבו, י', וסלונים־נבו, ו פרקטיקה מבוססת ראיות: לקראת פרקטיקה מיודעת־ ,)4(31 , חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאליתראיות. .522-499 "בצילו של המשבר": "אוריינות .)2016( ' קצ'רגין, ע אקדמית" בקרב סטודנטים במכללת אורנים - עמדות, דו"ח מחקר מוזמן על ידי פרקטיקות, קשיים ואתגרים. הרשות למחקר ולהערכה במכללת אורנים. Bogo, M. (2015). Field education for clinical social work practice: Best practices and contemporary challenges. Clinical Social Work Journal, 43( 3), 317-324. https:// doi -org . ezproxy. hai fa . ac . i l / 10 . 1007/ s10615-015-0526-5 Bruno, A., & Dell’Aversana, G. (2018). ‘What shall I pack in my suitcase?’: The role of work-integrated learning in sustaining social work students’ professional identity. Social Work Education, 37(1), 34-48.- ‏ https://doi-org.ezproxy.haifa.ac. il/10.1080/02615479.2017.1363883 Cleak, H., Zuchowski, I., & Cleaver, M. (2022). On a wing and a prayer! An exploration of students’ experiences of external supervision. The British Journal of Social Work, 52(1), 217-235. ‏ https:// doi-org.ezproxy.haifa.ac.il/10.1093/bjsw/ bcaa230 רשימת המקורות PDF להורדת המאמר בקובץ 24

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=