מידעו"ס - גיליון 100 - דצמבר 2022

13 רוח התקופה: בשנים הראשונות היו מפגשים פיזיים תכופים של חברי המערכת, בהיעדר דרכים אחרות לקיים ישיבות. המפגשים התקיימו במשרדי האיגוד או בבתי החברים. עם הזמן החלו התכתבויות באי־מייל, וכיום, מאז תקופת הקורונה, הם מתקיימים באמצעות הזום, כשהתקשורת השוטפת מתקיימת בווטסאפ. מסתכלים קדימה || חלקו האחרון של המפגש הוקדש להסתכלות קדימה ועסק בחזון לשנים הבאות. מאחר שמידע"וס מתאים עצמו למציאות המשתנה, מזה כשנתיים הוא עיתון דיגיטלי, שניתן לצפייה באתר האיגוד וגם נשלח בפורמט זה לעו"סים. השיח כאן נסב על נושאים טכניים ועל דרכי שיווק והנגשה לכלל העו״סים: האם לעבור סופית לעידן הדיגיטלי ולהתמקד בגיליונות מקוונים בלבד, או לאפשר גם הדפסת גיליונות כבעבר? הדעות היו לכאן ולכאן, אך הקול הדומיננטי אמר להתקדם; לקבל את העובדה שצעירים חיים בעיקר דרך המסך וספק אם יפתחו גיליון מודפס. כמו כן, העו"סים מוצפים היום במידע ולא בהכרח מצליחים לראות ולקרוא מאמרים הרלוונטיים לתחומם, ולפיכך חשוב לפרסם את הגיליון הדיגיטלי בדרכים שונות, המתאימות לרשתות החברתיות ולצורכי הקוראים, להפריד בין מאמרים ותחומים, להפוך את הביטאון לדף אינטרנטי, ועוד. שוחחנו גם על הנושאים שמידעו"ס יעסוק בהם בעתיד. צוין כי רבים מהעובדים הסוציאליים עוסקים כיום בפרקטיקה פרטית, בדרך כלל במקביל לעיסוקם הציבורי. בפרקטיקה הפרטית יש היבטים ייחודיים, שיש לתת להם מקום בביטאון, ויש כלים מקצועיים חדשים, שיטות טיפול שפותחו ועוד, שהביטאון יכול לשמש במה לקידומם. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהדואליות של מקצוע העבודה הסוציאלית בהיבט הזה, כשמצד אחד עומד מיצוי זכויות ומצד שני - פסיכותרפיה. כיצד ימצב את עצמו מידעו"ס אל מול הדואליות הזו? משתתפי המפגש נתנו את הדעת על השינוי המתבקש לשנים הבאות: לעשות את מידעו"ס לנחלתם של כלל העו"סים, במה לאינטראקציות מקצועיות בין־אישיות, בין־מערכתיות ובין־לאומיות. מבחינת הרכב המערכת, השאיפה היא למערכת • מגוונת ככל שניתן: צירוף נציגים מהחברה הערבית ומהדור הצעיר, לרבות נציג/ה מטעם הסטודנטים. תכנים וחלוקה: חלוקה מחדש למדורים ולנושאים • מוגדרים (בריאות, קשישים, תקון וכדומה). במקרה של גיליון נושא - קיום שולחן עגול סביב הנושא המרכזי. דיגיטציה: הוצע ללכת עם הקִדמה והמציאות המשתנה • על ידי שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים כמו גוגל אנליטיקס, פרסום ברשתות החברתיות, הפיכת הביטאון לדף אינטרנטי, קליק בייט ועוד. פרסום מזמין ומעורר עניין באתר האיגוד, שגם • יאפשר לכל אחת ואחד לבחור מאמרים בתחום העניין שלה/ו. ריענון ברוח התקופה של מאמרים בנושאים העולים • על סדר היום הציבורי, שפורסמו בעבר. פיתוח שיח מקצועי אינטראקטיבי ברשתות החברתיות • בתגובה לכתבות. הדפסת גיליונות - למקומות עבודה מרכזיים, לספריות • ולציבור מתעניין. לסיכום || השיח המרתק עם נציגי המערכת, ותיקים כחדשים, שנות קיומו, העלה כי 47 וסקירת גיליונות מידעו"ס לארך הביטאון ליווה את ההתפתחות הפרופסיונלית של המקצוע לצד האיגוד, שליווה אותו ותמך בקיומו, כאיגוד היחיד בהסתדרות המשלב את היבט האיגוד עם היבט הפרופסיה. העתיד לפנינו - ועלינו להוביל שינוי ועדכון של התכנים, דרכי ההפצה, החיבור לטכנולוגיות מתקדמות, הרכב המערכת ושיטות העבודה. חלקו האחרון של המפגש עסק בחזון לשנים הבאות. השיח נסב על נושאים טכניים ועל דרכי שיווק והנגשה לכלל העו״סים: האם לעבור סופית לעידן הדיגיטלי ולהתמקד בגיליונות מקוונים בלבד, או לאפשר גם הדפסת גיליונות כבעבר? PDF להורדת המאמר בקובץ

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=